volvon_cars_case.png




Volvo Cars

GLOBAL WEBBPLATS FÖR 70 MArKNADER

 

Teknisk utveckling
Interaktionsdesign
Implementation och drift

 

Decerno arbetar med Volvo Cars för att implementera Volvos digitala strategi över hela världen. Resultatet av det arbetet börjar nu synas i form av ny webbplats som lanserats i cirka 70 språkversioner på lika många marknader.

Decernos samarbete med Volvo Cars inleddes när företaget behövde en erfaren och resursstark partner för att hantera en global lansering av den nya webbplatsen volvocars.com. Inledningsvis handlade uppdraget om att ta över den globala driften av alla webbplatser. 


Överflyttning och vidareutveckling

Eftersom samarbetet fungerade bra utvecklades uppdraget. Decerno ansvarar nu för att hjälpa samtliga marknader att göra överflyttningen till den nya plattformen. Det innebär att Decerno sätter upp de nya sajterna, vidareutvecklar nya funktioner, genomför utbildningar över hela världen, samt assisterar vid översättning och importering av innehåll. Förutom drift arbetar vi alltså även med teknisk utveckling, interaktionsdesign, publicering och utbildning.

Målet för Volvo Cars är att skapa en total integration mellan alla digitala kontaktytor mot kund så att gränsen mellan funktioner som finns i dator, mobil och fordon suddas ut. Appen "Volvo on Call" är ett exempel på en sådan integration. Genom appen kan man styra och övervaka en del funktioner i bilen via mobilen, bland annat låsning, värmare och larm.


KUNDANSVARIG
Elis Sjömar
+46 73 514 46 59
elis.sjomar@decerno.se