Lyckad driftsättning av Sodexos nya beställningssystem

sodexo.jpg

Decerno har driftsatt en ny version av Sodexos system Serviceportalen som används av deras kunder vid beställning av olika tjänster. Systemet är baserat på Episerver och har genomgått en teknikuppgradering för att kunna fortsätta att användas på ett driftsäkert och kostnadseffektivt sätt. Under våren 2019 genomförde Decernos projektteam den nödvändiga uppgraderingen genom att anpassa systemet och driftsätta det på Episervers nya molnplattform DXC. I veckan migrerades alla kunder och användare av Serviceportalen till den nya versionen och driftsättningen gick mycket smidigt och helt enligt plan. Sodexo har nu ett modernt och framtidssäkrat system som kan vidareutvecklas, utökas och moderniseras på ett kostnadseffektivt sätt.

Sodexo erbjuder ett brett utbud av tjänster för en bättre livskvalitet i vardagen, och bidrar på så sätt till att deras kunder kan prestera bättre och utvecklas. Deras vision är att vara den strategiska partnern till sina kunder genom att utforma, utföra och leverera Quality of Life Services - service för livskvalitet. De utvecklar, leder och levererar tjänster till företag, institutioner och offentlig sektor, och erbjuder allt från reception, säkerhet och städning till måltidstjänster, måltidskuponger och facility management. Med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark sysselsätter de 11 000 medarbetare och är ett av Nordens ledande Service Managementföretag.

Erik Olsson