Vi skapar framtidens IT-support

SSI branschträff hos Decerno.JPG

En effektiv och kunnig supportfunktion är A och O för ett lyckat IT-projekt. På Decerno har vi ett dedicerat team som varje dag löser situationer som uppstår hos våra kunder. Och ofta är det vårt supportteam som tidigt ser hur lösningen kan optimeras och utvecklas vidare.

För att kontinuerligt vässa vår supportfunktion är vi medlemmar i SSI, Support Service Institute, en branschorganisation som verkar för att utveckla företags IT-support- och helpdeskfunktion.

På fredagen den 3 maj höll SSI branschträff hos Decerno. Medlemmar från bl a Handelsbanken, Camfil, Coor, Regeringskansliet och Uppsala kommun träffades för att tillsammans dela erfarenheter och praxis, inte minst kring CSI – Continual Service Improvement, som är en del av ITIL 2011 och vidareutvecklas i ITIL 4, som släppts i år.

Mer nya insikter jobbar vi vidare för att skapa framtidens IT-support på Decerno.


Anna Alberius