Nytt flow på webben hos AxFlow

axflow_DT_1.png

AxFlow har anlitat Decerno för att designa och bygga om deras webbplats och i dagarna kunde siten rullades ut på 23 språk samtidigt.

AxFlow är en av Europas största leverantörer av pumpar med en omfattande produktportfölj. Webben är en viktig kanal för deras kunder, men gamla webbplatsen hade blivit omodern och svåranvänd.

Kundlöftet som röd tråd

AxFlow tog hjälp av Decerno för projektet. En tidig idé blev att låta AxFlows kundlöfte fluidity.nonstop genomsyra både designen och funktionaliteten för att bygga en attraktiv och lättnavigerad webb, trots en omfattande och komplex backend.

“Decernos kompetenta team har väglett oss under hela projektet. De kör ärligt, juste och transparent.”

— Jennie Jonsson, projektledare på AxFlow

Siten är byggd på Episerver CMS 10 och Episerver Commerce för att stödja kommande e-handel. Lösningen har integrationer till ImageVault för hantering av tusentals produktbilder, PIM-systemet InRiver som håller reda på all produktdata och slutligen till Microsoft CRM.

En framtidssäkrad webbplats redo för handel

Den nya siten lanseras på hela 23 språk samtidigt. Genom att använda en sticky kontaktyta och tydliga kontaktformulär kan besökaren lätt nå rätt person hos AxFlow. Kontaktformuläret är kopplat till AxFlows CRM för snabb uppföljning. En produktväljare, kopplad till Episerver Commerce, hjälper besökaren att snabbt hitta rätt produkt. Formspråket är ljust och modernt och genom hela designen löper AxFlows kundlöfte fluidity.nonstop visualiserad i en flytande bakgrundsanimering - ett flöde som aldrig stannar. I nästa steg planerar AxFlow att bygga en inloggad kundportal.

Läs hela kundcaset här.